Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności »
wyszukiwanie podstawowe NOWOŚCI PROMOCJE

Binokular – zastosowanie podczas lekcji biol

Binokular czy też mikroskop stereoskopowy jest mikroskopem optycznym, który został wyposażony w dwa oddzielne okulary dla obu oczu, dlatego też pozwala on na przestrzenne widzenie obiektów, które znajdują się w przestrzeni roboczej.

 

Binokular dzięki swojej konstrukcji pozwala na prezentację obrazu trójwymiarowego, dlatego też bardzo dobrze mikroskopy tego rodzaju sprawdzają się w obserwowaniu obiektów, które poruszają się stale, na przykład owadów. Najlepsze efekty daje w przypadku oglądania preparatów nietransparentnych – oprócz owadów takich, jak: minerały, próbki gleby, skały, okazy roślinne w całości lub w części, także tkanin, elementów metalurgicznych, znaczków. Nie jest przy tym wymagane przygotowywanie specjalnych preparatów, ponieważ w mikroskopach stereoskopowych stosuje się specjalne układy optyczne umożliwiające regulację ostrości i dające optymalny efekt przestrzenny.

 

Wyróżnia się dwa rodzaje binokularów zależnie od zastosowanego obiektywu:

system Greenougha – jest wyposażony w dwa niezależne obiektywy

system Abbego – jest wyposażony w jeden czołowy obiektyw

 

Mikroskopy stereoskopowe są posiadają zakres powiększeń od 3x do ponad 200x. Do niektórych modeli możliwe jest podłączenie kamery mikroskopowej, aby przenieść obraz na ekran, także zastosowanie kamer oaz aparatów cyfrowych w celu wykonania filmów i zdjęć.

 

Mikroskopy te są stosowane między innymi jako narzędzie przez elektroników, numizmatyków, jubilerów, geologów, biologów, a także na w edukacji. W pracowni biologicznej mogą one służyć do oglądania różnych okazów, dlatego też będą urozmaiceniem lekcji biologii i przyrody. Uczniowie będą mogli wtedy samodzielnie oglądać próbki i wykonywać obserwacje, a na ich podstawie notatki. W ten sposób zapamiętanie materiału przekazanego na zajęciach jest jeszcze efektywniejsze.

 

Najlepiej, aby każde stanowisko pracy było wyposażone w jeden mikroskop, co pozwalana sprawne przeprowadzenie lekcji. Alternatywnym rozwiązaniem jest zastosowanie kamery USB i prezentacja obrazu na telewizorze, projektorze i rzutniku, tablicy multimedialnej.